Friday

DIA



Bila kita sayang orang tu,
Kita tunggu dia lama pun takpe,
Tapi bila dia tunggu kita?? Dia marah-marah,
Hati kata.. "Alaa adatlah ada yang tunggu & menunggu".

Bila kita sayang orang tu,
Kita tak tidur pun takpe layan dia yang bosan,
Tapi bila kita bosan, ada dia layan kita?
Hati kata.. "Takpe, dia busy kut"

Bila kita sayang orang tu,
Kita gaduh dengan dia, kita diam jee,
Tapi dia heboh satu dunia,
Hati kata.. "Takpe, dia tension tuu".

Bila kita sayang orang tu,
Kita call nak cakap dengan dia,
Tapi dia bagi phone dekat orang lain atau matikan,
Bila jadi macam itu, takpe.
Hati kata.. "Takpe, layan je. Kawan dia kawan kita juga".

Bila kita sayang orang tu,
Kita bercerita dengan dia, cerita dengan tunggul lagi baik,
Tapi, bila dia bercerita dengan kita?
Kita dengar, sepatah-sepatah kita kena ingat,
Kalau tak ingat, kita kena marah,
Hati kata.. "Takpe, sayanglah katakan".

Bila kita sayang orang tu,
Kita & dia lapar,
Tapi kita bagi semua roti kita dekat dia,
Hati kata.. "Alaa jagalah hati dia, kesian dia".

Bila kita sayang orang tu,
Kita sanggup bagi dia rehat bila dia letih,
Tapi bila kita letih, dia suruh juga layan dia bila dia bosan,
Adil ke?
Hati kata.. "Alaa bukan selalu pun".

Bila kita sayang orang tu,
Kita jadi macam orang gila dengar dia sakit,
Tapi bila kita sakit,
Dia siap keluar dengan kawan-kawan dia meraikan hari kesakitan kita,
Hati kata. "Takpe, takkan dia nak berkepit dengan kita 24 jam".

Bila kita sayang orang tu,
Kita takpernah pentingkan diri sendiri,
Tapi dia hipokrit tahap gaban,
Hati kata.. "Takpe, dia memang macam tuu kenalah terima".

Bila kita sayang orang tu,
Kita sayang nak tinggalkan dia selama-lamanya,
Tapi dia tak tahu kite berdepan dengan maut,
Walaupun kita sakit, dia kata kita sakit biasa-biasa je, jangan mengarut,
Hati kata. "Macam manalah dia bila kita tak ade, mesti dia happy".

Bila kita sayang orang tu,
Kita tak sanggup tengok dia menderita,
Tapi dia tak pernah hargai diri kita,
Hati kata.. "Tahu tak betapa kita sayang dekat dia?!".

Bila kita sayang orang tu,
Kita sanggup tinggalkan dia selama-lamanya untuk dia bahagia,
Tapi, adakah dia tahu pengorbanan kita?
Hati kata. "Takpe, janji dia bahagia".

DAN......

Bila kita dah tinggalkan DIA selama-lamanya,
DIA datang ziarahi pusara kita,
DIA kata dia minta maaf sebab pernah mengata kita..
DIA minta maaf sebab pernah buat kita tunggu DIA..
DIA minta maaf sebab pernah paksa kita layan DIA time bosan..
DIA minta maaf sebab pernah heboh SATU dunia salah kita..
DIA minta maaf sebab pernah tak hiraukan call kita..
DIA minta maaf sebab pernah tak dengar luahan hati kita..
DIA minta maaf sebab pernah buat kita kelaparan sebab DIA..
DIA minta maaf sebab pernah ganggu waktu rehat kita..
DIA minta maaf sebab tak pernah hiraukan sakit kita..
DIA minta maaf sebab pernah pentingkan diri sendiri..
DIA minta maaf sebab pernah tengok penderitaan kita..

Namun semua sudah terlambat,
Hargailah orang-orang yang kita sayang..